Олександр Балабан – львів’янин, засновник  і соліст відомого за Союзу ВІА «Ореол», кілька років був директором творчого колективу співачки Алсу, із 2005-го – головний звукорежисер Міжнародного пісенного конкурсу «Нова хвиля» в Юрмалі. Брав участь у підготовці до «Євробачення» Тіни Кароль…

 

Олександр БАЛАБАН: WE MUST FALL IN LOVE

 

Олександр БАЛАБАН – один з тих корінних львів’ян, що заслужили професійне визнання в музичному світі не тільки в Україні, а й за її межами. У його творчій біографії співпраця з видатними постатями світової рок- та поп-музики,  унікальні проекти з зірками України та Росії, багаторічна робота на всесвітньо відомому фестивалі «Нова хвиля».

Кореспондент журналу «BOOM» зустрілася з Олександром у його творчій «фортеці» – сучасній композиторській студії, добре знаній  колегам та вихованцям, з якими він працює.

 

B:    Олександре, насамперед – щирі вітання  від читачів «Boom» з перемогою Вашої підопічної Насті Петрик на дитячому «Євробаченні-2012»!

О.Б.: Дякую від імені всієї команди, яка готувала цей виступ, і насамперед від нашої талановитої зірочки Насті. Її надзвичайна обдарованість, внутрішні дорослість і мужність разом з дитячою неповторною безпосередністю власне і є складовими цього героїчного успіху. Конкурс дитячий, але за вимогливістю, відповідальністю та складністю є абсолютно дорослим, важким випробуванням на талант, натхнення і витримку.

B:    Коли Ви вперше потрапили на «Євробачення»?

О.Б.: Це було того року, коли Алсу представляла на конкурсі у Стокгольмі Росію. Її номер був підготовлений надзвичайно ефектно, не був перевантажений, розкривав суть пісні і підкреслював чарівність співачки. Він дуже добре поєднувався з тим новим перспективним  форматом, у якому відтоді почали готувати постановки «Євробачення» і який досяг свого піку у Москві.

А наступного разу я був на запрошення Тіни Кароль в Афінах.

B:    Саме Ви допомогли вибороти Тіні Кароль сьоме місце, тобто впевнено увійти до почесної десятки?

О.Б: Це так, хоч попередній букмекерський прогноз був набагато гірший. Але Тіна – справді талановита співачка і універсальний актор. Вже тоді було видно, що вона стане суперпопулярною.

B:    Олександре, наскільки Ви вірите в об’єктивність таких конкурсів? Історія «Євробачення»  перенасичена несподіванками. Хоч останнім часом букмекери ніби досить чітко прогнозують результати?

О.Б.: А українські виконавці ці прогнози, буває, і спростовують! Для мене розподіл місць на «Євробаченні» не є якимсь безперечним еталоном. Не будемо ж ми порівнювати успіх Марії Шаріфович або Руслани з першим місцем, наприклад, німецької співачки. Але переможців не судять! Просто конвеєр працює, не зупиняючись, і щороку приносить свою інтригу. Попри те, Україна має вже дві перемоги – на дорослому і дитячому «Євробаченні». Настя заслужила цю перемогу. Вона дуже обдарована дівчинка.

B:    Хто її батьки, мабуть, олігархи?

О.Б.: Ні, звичайні люди. Але ні, не звичайні – приємні та веселі. Дуже людяні і люблячі. Вони розуміють, що дітей потрібно підтримувати та розвивати їхні таланти.

B:    Перемога Насті на «Євробаченні» – це їхня заслуга чи все- таки Ваша?

О.Б.: Звісно, я багато зробив для цього проекту. Але якби не було цієї талановитої дитини, нічого б не вдіяв. Ми переробили попередній варіант постановки, відкинули багато зайвого, відпрацювали кожну нотку, кожний подих і рух – усе: дрібні деталі, погляд, посмішку, жести.

Талант Насті ще й у тому, що вона вміє себе контролювати, як доросла. Пам’ятаєте, як вона співала в «Артеку» на «Новій хвилі» з Філіпом Кіркоровим – нарівні, ще й фору давала! Оце боєць! Тому успіх чекав на неї, а не вона бігла за ним…

B:    Розкажіть про свою співпрацю Алсу.

О.Б.: З Алсу мені пощастило  працювати від початку її творчості і до завершення активної гастрольної діяльності (доки вона не вийшла заміж і не стала мамою). У команді я був не тільки звукорежисером і технічним директором. Дуже багато зробив у її програмі і як режисер-постановник. Дебютний тур АЛСУ відбувся в Україні. Ми зробили їй класну програму «Алсу та її автори». Спочатку виступали автори її пісень, потім перед публікою з’являлася Алсу. На той час було лише 16 років! Вона була щира, непідробна! Фактично кожну пісню з нею співав весь зал, а на очах у всіх сльози. Повірте, не гроші приносять таку любов і визнання! 

B:    Відчувається, що Ви як продюсер небайдуже ставитеся до своїх підопічних!

О.Б.: Кожен проект – як дитина, що раптом стає частиною твого життя, приносить свої радощі і, звісно, труднощі, розчарування, несподівані повороти. Пам’ятаєте, як на піку популярності і комерційного успіху розвалився дует «Barcelona»?

B:    Так, це був яскравий проект, уся Україна раділа їхньому успіху на «Новій хвилі».

О.Б.: Проект дійсно був яскравим і перспективним. Але учасникам не вистачило бійцівських якостей та хисту працювати в команді, де головним є критерій спільного успіху, а не творчий (та й побутовий) егоїзм.

Коли ми розпочинаємо новий проект, я кажу всій команді і насамперед майбутній зірці, що, сідаючи у цей спільний човен, ми повинній бути відданими нашому проекту, закохатися в нього, в нашу музику, зірку, команду. Це добре передається універсальною мовою шоу-бізнесу – англійською: «WE MUST FALL IN LOVE». Оця спільна закоханість була напрочуд сильною рушійною силою у проекті Алсу. Уся команда була творчо  закохана в цю дівчину, абсолютно позбавлену якихось зіркових вибриків. Щирість, відвертість, непідробність робили її чудовим учасником команди, яку вона, своєю чергою, поважала і любила.

B:    Тобто людяність Алсу допомагала їй у роботі?

О.Б.: І в роботі, і в житті. І завдяки такому поєднанню таланту і людяності Алсу багато досягла: була другою на «ЄВРОБАЧЕННІ», отримала премію MTV. Ми об’їздили півсвіту – були в Америці, Франції, Швеції, Німеччині, Польщі (на Сопотському фестивалі), навіть у Монголії.

B: Отож олігархам ніщо людське не чуже?

О.Б.: Саме так. Ідеальним прикладом,  коли олігарх є взірцем домінування позитивних людських якостей, є Ігор Крутой. Не забуду, як після однієї з репетицій в Юрмалі Ігор Якович невимушено розповів присутнім, як був колись на концерті моєї групи «Ореол», яку, як він сказав, «добре знали в Союзі». Повірте, такі речі не забуваються, і вони дуже рідко трапляються у світі шоу-бізнесу. Артисти, які працюють з ним багато років, по справжньому поважають його і цінують цю дружбу.

B:    До речі, про «Ореол». Не шкодуєте, що залишили сцену фактично на піку популярності і творчого потенціалу?

О.Б.:         «Ореол» – це тема окремої розмови. Як і насичене музичне життя Львова, з якого ми з’явилися і прийшли на велику сцену. Та не тільки ми, а й багато наших друзів, цікавих виконавців, відомих особистостей, яких на творчий шлях благословило неповторне місто Львів. Часто згадую насичене концертне життя «Ореолу» – нам пощастило відчути відгук величезних залів, визнання і фахівців, і публіки.

Але не шкодую, що моїм другим покликанням став продюсерський та режисерський формат. Це надзвичайне відчуття,  коли виконавець – молодий чи досвідчений – отримує від тебе імпульс, який можеш дати йому тільки ти і ніхто інший, і цей імпульс додає артистові нових сил і розкриває для нього нові горизонти.

B:    Настя Петрик отримала цей імпульс, і він допоміг їй перемогти. А кому ще найближчим часом Ви передаватимете такі імпульси?

О.Б.: Відчуваю елегантний натяк на класичне питання щодо творчих планів.  Вони, звісно є. Триває студійна робота з молодими виконавцями насамперед з України, а також з Молдови, Сполучених Штатів. Розпочинається новий щорічний цикл підготовки до «Нової хвилі» і не припиняється спілкування у студії  з львівськими виконавцями.

Ексклюзивна інформація для «Boom» – багато уваги приділятиму новому проекту з Павлом Табаковим. Незабаром ви почуєте нове звучання цього голосу в піснях з альбому, який готуємо за контрактом із всесвітньо відомою компанією «Universal Music». Продюсерська інтуїція підказує, що творчий потенціал Павла Табакова дозволяє вивести це ім’я на новий рівень.

B:    Від імені наших читачів бажаємо Вам подальших успіхів! І наостанок побажання нашим читачам.

О.Б.: «Boom» – це надійний путівник у світі стильного життя. Нехай краса і гармонія, які він пропагує, завжди супроводжують його шанувальників. Читайте «Boom» і не забувайте: «WE MUST FALL IN LOVE»ми просто зобов’язані бути закоханими в життя і в тих, хто поруч з нами.